A Metropolis ebben az évben pályázatot írt ki a 2024-ben vagy 2025-ben megjelent filmtudományos művek recenziójára. A szerkesztőség kettős célt vállalt ezáltal: egyrészt a tudományos szakirodalmak olvasására és értelmezésére buzdította a közönséget, másrészt tudománynépszerűsítő jelleggel, a napvilágot látott könyvek megjelenésének láthatóságát is növelte.
A beérkezett szövegeket háromtagú zsűri bírálta el. A Stőhr Lóránt, Kránicz Bence, valamint Milojev-Ferkó Zsanett által felállított bizottság szakmai értékelése alapján az első három helyezett Kánási Botond, Hevér Lóránt, valamint Bácskai-Nagy Barnabás lettek. Kánási Botond András Csaba Konszenzuális mozi. A kortárs emancipatorikus tömegfilm politikai esztétikája című könyvét értelmezte kellő alapossággal. A mezőnyben a legnehezebb feladatot ő vállalta, amikor Az imaginatív (ön)felszabadítás esztétikai és interpretációs praxisa című írásában András Csaba könyvét választotta vizsgálata tárgyául, de meggyőzően értelmezte, használta és kritizálta azt a baloldali-kritikai apparátust és nyelvezetet, mely a könyv sajátja. Hevér Lóránt és Bácskai-Nagy Barnabás is Lichter Péter A VHS gyermekei című kötetéről nyújtottak be recenziót. A második helyezést elérő Hevér Lóránt írásának legfőbb erőssége, hogy a vonatkozó kötetet elhelyezi a tudományos kontextusban, alaposan és értően interpretálja és nem fél az esetleges bírálat megfogalmazásától sem. A képzeletbeli dobogó harmadik fokára felálló Bácskai-Nagy Barnabás, Hevérhez hasonlóan és a kötet jellegéből adódóan recenziója elején kitér a VHS-sel kapcsolatos személyes élményére. Írásában Lichter korábbi köteteinek kontextusában helyezi el és értelmezi A VHS gyermekeit, mindezt gördülékenyen és szellemes stílusban tárja az olvasó elé.


